ColumnKort nieuws

Hoe kun je snel & makkelijk PUUR Gezond eten?

Puur gezond eten is gezonder! Dat minder bewerkte koolhydraten Goed voor je lijn en lijf zijn; Oké, maar je hebt het druk! Geen tijd om uren te koken en dus moet je wel voor het alternatief gaan… Puur(der) eten is zoveel gezonder en beter voor je lijf, dat het de moeite waard is. Je hebt altijd een keuze, ook als je niet kiest maak je een keuze..Als je van koken houd zijn recepten heerlijk, goed voor je lijf en je eet gevarieerd en gezond. Maar..eerlijk is eerlijk, recepten zijn tijdrovend.

Daarom vandaag een aantal tips om gevarieerd, PUUR gezond, goed voor jezelf te zorgen…snel & makkelijk!

Gebruik de vriezer. Kook vooruit, en invriezen maar. De meeste gerechten laten zich prima invriezen. Een (havermout)muffin is heerlijk, maar je wilt niet dagen achtereen drie muffins eten..Hup, de vriezer in. Ook rijst, groente en complete diners kun je invriezen. Zo heb je altijd een gezond alternatief klaarstaan.

Kook grote porties, invriezen of als lunch inzetten. Hoe gevarieerd is dat! De volgende dag kun je de kipfilet, groente of een gekookt ei prima eten. Samen met sla, tomaat, quinoa of rijst een heerlijke, snelle lunch. Deze lunch laat zich prima meenemen in een bakje. Een boterham als tussendoor is prima, maar wat dacht je van verse ongebrande noten als tussendoor? Heerlijk voedzaam! Verzamel bakjes en maak afgemeten porties van bijvoorbeeld 30 gram, zo heb je altijd een PUUR alternatief op de koek bij de hand.

Snel & makkelijk

Maak een weekplanning, en aan de hand daarvan een boodschappenlijstje. Zorg voor een aantal recepten die bij je passen. Persoonlijk ben ik fan van onder andere de website www.kokenmetkarin.nl en www.puurgezond.nl. Bewaar de goed gelukte, lekkere recepten in een map en herhaal.

Combineren Kijk of er bij je werk in de buurt een markt of winkel is en ga in je lunchpauze even winkelen, dat scheelt je ’s avonds weer tijd. En heb je ook een (deel van) je 30 minuten beweging van de dag te pakken.

Shop (meer) online. Voor verse ingrediënten ga je naar de markt, en/of de supermarkt. Voor veel producten is online shoppen een handige, praktische oplossing.

Seizoenswisseling De wisseling van de zomer naar de herfst zorgt bijna automatisch voor een variatie. Van de zomerse salades, komen de (maaltijd)soepen, warme salades weer op het menu. De aardbeien vervangen we door mandarijnen. Praktisch, en gezond die wisseling..

Kortom: genoeg manieren om snel & makkelijk puur(der) gezond te eten Wat doe jij om het gemakkelijker te maken?

Je reactie is welkom. Neem contact met ons op via het contactformulier of bel ons op een van de vermelde telefoonnummers.

Gezonde groet, Jolanda

Coach voor je Goede lijn

 

 

2 gedachten over “Hoe kun je snel & makkelijk PUUR Gezond eten?

Reacties zijn gesloten.