Is deze nieuwsbrief niet goed leesbaar? Klik hier voor de online versie.
Voor een Goede lijn
Beste lezer, 'In beweging naar Gezond(er) leven, editie november 2013
Vandaag een aantal tips op een rij voor je rondom PUUR gezond koken. Veel leesplezier met deze editie van 'In beweging naar Gezond(er) leven'. Welkom in de herfst! Het grote voordeel van de wisseling van de seizoenen, is dat we automatisch variëren. Variatie is een belangrijk sleutelwoord voor een blijvend Goede lijn. Meer hierover lees je hier.

Vandaag aandacht voor snel en makkelijk PUUR eten. Minder bewerkte koolhydraten zijn goed voor je lijn en lijf, maar je hebt het druk! Geen tijd om uren te koken en dus moet je wel voor het alternatief gaan...


Een aantal tips op een rij om gevarieerd, PUUR gezond, goed voor jezelf te zorgen. Snel en makkelijk:


Heb je een vraag over afvallen, aankomen, bewegen of voeding? Neem contact op via het contactformulier.

Puur(der) eten is zoveel gezonder en beter voor je lijf, dat het de moeite waard is. Je hebt altijd een keuze, ook als je niet kiest maak je een keuze..Als je van koken houd zijn recepten heerlijk, goed voor je lijf en je eet gevarieerd en gezond. Maar..eerlijk is eerlijk, recepten zijn tijdrovend.

Gebruik de vriezer. Kook vooruit, en invriezen maar. De meeste gerechten laten zich prima invriezen. Een (havermout)muffin is heerlijk, maar je wilt niet dagen achtereen drie muffins eten..Hup, de vriezer in. Ook rijst, groente en complete diners kun je invriezen. Zo heb je altijd een gezond alternatief klaarstaan.

Kook grote porties, invriezen of als lunch inzetten. Hoe gevarieerd is dat! De volgende dag kun je de kipfilet, groente of een gekookt ei prima eten. Samen met sla, tomaat, quinoa of rijst een heerlijke, snelle lunch. Deze lunch laat zich prima meenemen in een bakje. Een boterham als tussendoor is prima, maar wat dacht je van verse ongebrande noten als tussendoor? Heerlijk voedzaam! Verzamel bakjes en maak afgemeten porties van bijvoorbeeld 30 gram, zo heb je altijd een PUUR alternatief op de koek bij de hand.

Lees verder voor meer tips om snel, makkelijk puur(der) te koken.
Op twitter vindt je regelmatig updates die Jolanda (@goedelijn) schrijft over voeding,  leefstijl, beweging, gezonde recepten, trends, tips & tricks!

Regelmatig schrijft Jolanda artikelen over gezond leven voor verschillende websites
Ik ben zo trots op de mensen die ik regelmatig zie en heb begeleid de afgelopen periode. Zij hebben deze stap al gezet en hebben geleerd dat eten meer is dan voeden, eten vult emotionele leegte, eten geeft gezelligheid, eten kan zelfvertrouwen geven. Als je problemen hebt met je gewicht, roepen mensen algauw allerlei oppervlakkige oorzaken: je eet bijvoorbeeld verkeerd, je beweegt te weinig, je hebt teveel stress en gaat daardoor eten.  Maar... hoe komt dat dan? Die dingen doe je toch niet voor je plezier?

Pas als je de werkelijke oorzaak weet, kun je er iets aan doen. In een gesprek kunnen we samen in beeld brengen wat er bij jou misgaat en wat je eraan kunt doen. Een goede keuze als je de beste aanpak voor jezelf wilt bepalen.


Veel zorgverzekeraars vergoeden de begeleiding van de praktijk Voor een Goede lijn.
Er wordt vergoed vanuit de aanvullende verzekering, dus dit staat los van het eigen risico.



Jij weet uiteindelijk zélf het beste wat je nodig hebt, jíj weet waar je zin in hebt, jíj kunt voelen wanneer je genoeg hebt gegeten etc. Wij geven je graag de kans om dat te leren zien, voelen en ervaren, op een positieve en leuke manier. Wil je aan de slag? Maak een afspraak voor een gratis kennismakingsgesprek. 

Contact

Weinig tijd? Woon je niet in de buurt? De praktijk beschikt over het (gratis) belprogramma Skype. Online begeleiding voor een Goede lijn.

www.vooreengoedelijn.nl

info@vooreengoedelijn.nl

© Jolanda Abma
trainer / coach gespecialiseerd in voeding,beweging en afvallen. Alle rechten voorbehouden



Voor een Goede lijn op LinkedInVoor een Goede lijn op Twitter
Wij verzenden deze nieuwsbrief omdat je interesse hebt getoond in de praktijk Voor een Goede lijn. Middels deze weg willen wij je op de hoogte houden van nieuws en handige tips voor je Goedelijn. Stuur deze nieuwsbrief gerust door! Heb je een vraag over gezonde leefstijl, afvallen, aankomen, bewegen of voeding? Stel hem via @goedelijn via Twitter of telefonisch 06-12203611.


Voor een Goede lijn
Wil je deze nieuwsbrief niet meer ontvangen? Schrijf je hier uit.