ColumnKort nieuwsVoeding

Tips om te variëren met havermout

Variatie is een belangrijk sleutelwoord bij het afvallen en goed voor jezelf zorgen. Havermout is “in”! Waarom? Hier kan ik een heel lang verhaal over houden, handiger voor je: Een aantal tips waar je verder mee kunt!

In dit artikel een superfood uitgelicht: Havermout. Gezond, glutenvrij en goed voor je lijn.

Een aantal redenen om havermout vaker op je menu te zetten: Havermout is goedkoop, puur gezond en veelzijdig in te zetten in de keuken. Zowel bij het ontbijt, lunch en in smoothies. Wat dacht je van puur gezonde koekjes, en cupcakes van havermout? Verantwoord, voedzaam en goed voor je lijn.

 

Wat is er zo gezond aan havermout?

Havermout is rijk aan vezels, bevat veel eiwitten en de koolhydraten die in havermout zitten worden langzaam opgenomen. De energie wordt langzaam afgegeven aan het bloed. Je kunt er een aantal uren mee vooruit. Havermout is niet alleen praktisch om in te zetten wanneer je wilt afvallen, voor de sporters onder ons: havermout zorgt voor een snellere vetverbranding en een snellere opbouw van spiermassa.

·         Havermout verlaagt het cholesterolgehalte

·

Havermout biedt variatie De mogelijkheden zijn eindeloos! Van een heerlijke ontbijtmuffin, pannenkoek of verwerkt in een smoothie. Klinkt goed, een pannenkoek van havermout? Hier een recept:

Ingrediënten:

125 gram Havermout, 450 ml (soja)melk, 1 ei, 60 gram (spelt)bloem, 1 eetlepel (wijnsteen)bakpoeder,25 gram (riet)suiker*, 2 eetlepels olijfolie, ½ theelepel zout.

Doe de havermout en de melk samen in een kom en laat 10 minuten staan. Roer het ei erdoor en vervolgens bloem, suiker, olie en zout. Goed roeren tot er bijna geen klontjes meer inzitten.

Verhit in een koekenpan, een beetje kokosolie of boter. Bak de pannenkoeken tot ze goudbruin zijn. Serveer met kwark, fruit of jam. Havermout Voor een Goedelijn

*zelf gebruik ik kokosbloesemsuiker

Wil je meer heerlijke recepten met havermout proberen, dan is het boek van Patty Hapenau een aanrader voor je.

Conclusie: Havermout is goed voor je lijn!

Een sportieve groet, Jolanda

Coach voor je Goedelijn

     

Jolanda richt zich, als trainer / coach op afvallen, aankomen, (puur)gezonde voeding, lifestyle, coaching en bewegingsadvies. Kortom alles wat nodig is ter verbetering van ‘leefstijl’. Oprichtster van de Goedelijn methode, welke uit drie elementen bestaat: 1. Puur gezonde voeding 2.  JoGo4You beweegplan 3. Coaching. (de praktijk Voor een Goede lijn is franchiser bij Visiom / Weg met de weegschaal voor de regio Friesland). Heb je een vraag of wil je advies van Jolanda? Neem contact op via het contactformulier.

2 gedachten over “Tips om te variëren met havermout

Reacties zijn gesloten.